Christen-extremisten

geweldDe aanslagen in Parijs en Brussel laten zien dat geweld, haat, wraak en strijd nog steeds niet uit deze wereld gebannen zijn. Dat is van alle tijden. In zekere zin niks nieuws. Verschrikkelijk nieuws, maar helaas ook heel gewoon. Sinds Kaïn een kwart van de mensheid uitroeide door zijn broer Abel te vermoorden is er niet veel veranderd. Natuurlijk heeft de overheid een taak ons te beschermen, zo goed en kwaad als dat gaat. Maar helemaal veilig wordt het nooit. Waar de wereld een groot dorp is geworden, iedereen dichtbij is, raken we ook steeds meer in conflict met elkaar. Ook de Islam is steeds nadrukkelijker aanwezig. In alle gradaties. Van heel mild, bijna seculier, tot extreem gewelddadig. Sommigen roepen op moslims aan te wijzen als het kwaad in deze wereld. Dat is natuurlijk niet zo. Er zijn vredelievende en gewelddadige moslims. Net als christenen trouwens. Wel zie ik een strijd tussen waarheid en leugen. En die strijd speelt zich af op wereldniveau. Ik geloof dat de God van de hemel en de aarde, JHWH, de Vader van Yahshoea, de Messias de waarheid is. En dat het een leugen is dat God geen Zoon heeft en geen Vader zou zijn. Sterker, dat is zelfs dé leugen van dé antichrist. (1 Johannes 2:22 in de Bijbel) Het getuigt niet van respect tegenover moslims het daar niet over te hebben. Ook zij mogen weten van de verlossing die er is door Jezus Christus. Niet door geweld, maar door de Geest van God. (Zacharia 4:6) Hoe onze handen ook jeuken en onze woede wordt opgewekt door haat en geweld, wij hebben nooit de roeping dit met geweld te beantwoorden. Integendeel: Uw vriendelijkheid moet alom bekend zijn. (Filippenzen 4:5) Dat is pas uitdagend en soms ook heel gevaarlijk. Maar dat is wat een christen-extremist kenmerkt.

About the Author: Simon
Author Website: http://www.waarheid.info

4 comments

  1. Anoniem zegt:

    Hoe kun je moslims vrede lievend noemen als ze een haat dragend geloof aanhangen ? Dat is geen vrede naar mijn idee. In de koran staan zat haat zaaiende teksten, hoe kun je iemand vrede lievend noemen die dit boek leest. Voor mij is er geen verschil tussen moslim die aanslagen plegen en moslims in het algemeen ze lezen allebei uit een terroristisch boek, een boek dat uit is op haat, bederf en moord. Als moslims werkelijk vrede lievend willen zijn, nemen ze afstand van hun haat, bederf en oorlog zuchtige geloof. Ik vind de islam de anti-christ en hun aanhangers zijn alles behalve vrede lievend, want de anti-christ is niet vrede lievend. Ze kennen schijn vrede lievend en dat is niet echt, ze leven in leugens en denken goede mensen te zijn de duivel heeft ze totaal verblind en hun doen laten geloven vrede lievend te zijn. Moslims haten Joden, waarom ? Om het simpele feit dat duister en licht met elkaar botsen, en haten is weer alles behalve vrede lievend. Snap niet dat iemand het durft te noemen dat moslims vrede lievend zijn, dat is een grote leugen, laat je, je niet mee slepen door de duivel, hij zaait graag verwarring. Laten we vooral voor moslims bidden dat ze het ware licht gaan zien.

    • Simon zegt:

      Jammer dat je anoniem reageert. Ik ken wel degelijk vredelievende moslims. Zijn handelen hiermee wellicht tegen de regels van de Koran, maar evengoed zijn zij het wel. Evenals gewelddadige christenen. Die handelen ook niet naar het bevel van Jezus. Maar ze doen het wel. Het gaat niet om mensen, maar om een leer of een ideologie die in zichzelf verkeerd is en dat staat ook in mijn stukje.

      • Anoniem zegt:

        Een moslim die niet handelt volgens de koran is geen moslim, evenals een christen die het geloof ten kwade gebruikt geen christen is. Dat ze zich zo noemen of laten noemen, is een leugen, uit de hoek van de duivel.
        En ik reageer anoniem omdat ik vaak genoeg problemen heb gehad met mijn mening te verkondigen.

        • Esmaa zegt:

          Wat een onzin theorie! Ik zelf ben ook moslim en heb ook geen rare ideeën over andere geloof etc. Mensen die dit soort dingen zeggen vervelen zich gewoon! Ik beperk dingen ook niet. Ik werk ook gewoon en kan ook gewoon m’n brood betalen ipv mensen doden. Islam is niet haat

Fijn als je wilt reageren.

%d bloggers liken dit: